❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

درمان ریزش مو

آشنایی با خواص قرص B6 زینک

خواص قرص B6 زینک

قرص B6 زینک محصولی است که به سهولت یک کلیک می توان از داروخانه آنلاین داروسل تهیه نمود، جهت درمان ریزش مو و ناخن های شکننده مورد استفاده قرار می گیرد. قرص B6 زینک سبب افزایش قطر مو با خواص آنتی اکسیدان می شود.

لازم به ذکر است که برای تشکیل کراتین، بدن نیاز به اسید آمینه های غنی از سولفور ویتامین ها و عناصر کمیاب دارد تا ناخن و موهای مقاوم و درخشان به ثمر نشیند، قرص B6 زینک تمام این نیازها را به خوبی برای بدن برطرف می کند.

خواص ویتامین B6

B6 به سیستم عصبی مرکزی کمک نموده و در تولید انتقال دهنده عصبی سروتونین و نور اپی نفرین دخالت دارد و در تشکیل myelin شرکت می کند.

ویتامین B6 که با عنوان پیرودوکسین نیز شناخته می شود، یک نوع ویتامین محلول در آب است. این ویتامین در بدن ذخیره نشده و مقادیر اضافی آن از طریق ادرار دفع می شود به همین خاطر افراد باید ویتامین B6 را به صورت روزانه مصرف نمایند. سایر عملکردهای این ویتامین در برگیرنده متابولیسم گلوکز و پروتئین و تولید هموگلوبین است. همانطور که می دانید هموگلوبین بخشی از گلبول های قرمز خونی است. این ماده اکسیژن را حمل می کند. ویتامین B6 نیز در حفظ سلامت غدد لنفاوی، تیموس و طحال نیز نقش دارد.  

تاثیر ویتامین B6 در درمان ریزش مو

مصرف ویتامین B6 در درمان ریزش مو به ویژه ریزش موی ناشی از کمبود ویتامین در نظر گرفته می شود. سیگار کشیدن و نوشیدن قابل توجه الکل می تواند به کمبود ویتامین های B و ریزش مو منجر گردد.

روی (زینک)

کمبود و یا کاهش میزان روی (زینک) در بدن یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده زخم های پوستی به شمار می رود. همچنین روی (زینک) در درمان آکنه و اگزما که از شایع ترین اختلالات پوستی است، بسیار موثر می باشد.روی (زینک) به طور فعال در فرایند ترمیم پوست شرکت کرده و در درمان التهابات و اختلالات پوستی به ویژه در دوران نوجوانی، نقش مهمی را ایفا می کند. گفتنی است روی (زینک) در ترمیم سریع زخم ها نیز بسیار موثر و مفید می باشد.

خواص قرص B6 زینک

در درمان ریزش مو، هنگامی که ویتامین B6 و روی جفت می شوند، نتایج چشمگیری به همراه دارند. روی و ویتامین B6 تولید دی ‌هیدرو تستوتسترون (DHT) را مهار می کنند؛ دی ‌هیدرو تستوتسترون از تستوترون سنتز می شود و به عنوان علت اصلی ریزش مو وابسته به آندروژن در نظر گرفته می شود. دی ‌هیدرو تستوتسترون کاهش سریع سلول های فولیکول مو هم از نظر تعداد و هم فعالیت را موجب می شود. از این رو، مصرف قرص B6 زینک جهت معکوس کردن روند ریزش مو ناشی از آن نیاز است. جهت یافتن پاسخ ابهامات ذهنی خود پیرامون ریزش مو؛ مطالعه مقاله “سوال های متداول در مورد ریزش مو” را نیز به شما پیشنهاد می دهیم.

 

منبع: مجله پزشکی مثبت سبز

طراحی سایت