❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

آفتاب گرفتن

از آفتاب گرفتن برای دریافت ویتامین D بپرهیزید.

رئیس مرکز بیماریهای پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: افراد از آفتاب گرفتن برای دریافت ویتامین D، خودداری کنند زیرا این کار باعث سرطان پوست می شود.

علیرضا فیروزافزود: اشعه فرا بنفش آفتاب بیشترین اثر را بر روی پوست انسان دارد و این اشعه از سه جزء اصلی A ، B ، C تشکیل شده که هر کدام از این اجزا دارای اثرات مخصوصی هستند.

وی اظهار داشت: اشعه فرابنفش نوع A مهمترین عامل ایجاد واکنش های حساسیتی نسبت به نور خورشید است، اشعه فرابنفش نوع B عامل اصلی ایجاد قرمزی پوست، آفتاب – سوختگی، افزایش رنگ پوست، پیری زودرس و سرطان های پوستی بوده و این اشعه می تواند سبب تولید ویتامین D در پوست شود.
فیروز تصریح کرد: اما با توجه به اینکه قرار گرفتن در معرض آفتاب منجر به بیماریهای پوستی و سرطان می شود، بهتر است افراد به جای دریافت ویتامین D از نورخورشید، این ویتامین را از طریق مواد غذایی و مکمل ها جبران کنند.

این متخصص پوست با بیان اینکه ارتباط بین پیری زودرس با تماس مداوم با نور خورشید، به اثبات رسیده است، ادامه داد: اشعه فرابنفش به تنهایی و یا در همراهی با اشعه قرمز می توانند سبب تخریب الیاف کلاژن و الاستین موجود در پوست شود، این الیاف عامل اصلی استحکام و کشش طبیعی پوست بوده و صدمه به آنها می تواند منجر به پیری زودرس پوست شود.

فیروز اضافه کرد: به همین دلیل به افراد توصیه می شود هنگام قرار گرفتن در آفتاب حتما از کلاه، چتر، عینک آفتابی و لباس بلند و پوشیده استفاده کنند.
رئیس مرکز بیماریهای پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران به مصرف کرم های ضدآفتاب اشاره کرد و گفت: نوع استفاده از کرم های ضدآفتاب ایرانی و یا خارجی چندان اهمیت ندارد زیرا هر دو دارای کیفیت و مواد محافظت کننده از پوست در برابر آفتاب هستند.

فیروز افزود: افرادی که دارای پوست چربی هستند باید از کرم ضدآفتاب فاقد چربی و پوستهای خشک از ضدآفتاب چربی بالا استفاده کنند.
وی یادآور شد: کسانی که به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار می گیرند باید از کرم های ضدآفتاب دارای اس پی اف بالای ۳۰و به مقدار زیاد استفاده و هر دو تا سه ساعت آن را تمدید کنند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اشعه فرابنفش نور خورشید می تواند باعث ایجاد بدخیمی های پوستی شود، افراد باید از آفتاب گرفتن حتما خودداری کنند.

منبع: ایرنا

طراحی سایت