❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

جوش جوانی

راهکارهایی برای رفع جوش جوانی

برای جوش جوانی چه باید کرد؟

برخلاف تصور عموم که بر این باورند جوش مختص دوران بلوغ و نوجوانیه باید عرض کنم که آکنه می تونه حتی در کودکی، جوانی و میانسالی هم بوجود بیاد. متاسفانه جوش جوانی از عاملین اصلی باز شدن منافذ پوست می باشد که می تونه در زیبایی ظاهری بسیار تاثیرگذار باشه، پس درمان اون هم از اولویت بالایی برخورداره.

سرچشمه جوش جوانی کجاست؟

جوش جوانی که از شایعترین بیماری های نسل جوونه از رشد و قرارگیری ریشه مو درون فولیکول های مو و همینطور اختلال در ترکیب و شدت چربی ترشح شده از غدد چربی نشات می گیره.

اما صرف نظر از دلیل مذکور سایر عوامل که در  ادامه شرح خواهم داد، سبب بروز جوش جوانی نیز می گردند:

داشتن پوست چرب و ترشح هر چه بیشتر چربی دلیلی است بر افزایش جوش جوانی.

عامل ژنتیک و وراثت هم از مهم ترین دلایل در جوش های جوانی بوده و حتی مدت زمان ترمیم آکنه نیز به وراثت مربوط می شه و اگر پدر و یا مادر شما دچار این جوش ها در سنین بالاتر بوده باشند، به احتمال زیاد شما هم دچارش خواهید شد.

استفاده از مواد آرایشی و قرار گرفتن در محیط های مرطوب و گرم هم می تونه از دیگر دلایل بوجود اومدن جوش جوانی باشه، در این زمینه شستشوی روزانه دو مرتبه پوست صورت با شوینده ملایم رو حتما توصیه می کنیم.

و البته برخی از مشکلات هورمونی و بیماری ها هم می تونن موجب بروز آکنه گردند.

درمان های خانگی برای از بین بردن جوش های جوانی…..

ماسک پیاز

فقط کافیه یک پیاز متوسط و رنده کنید، سپس از صافی رد کرده و با پنبه آب پیاز و به روی پوستتون بمالید و منتظر شوید تا کامل خشک بشه، سپس مقداری عسل را با باقی مانده تفاله پیاز مخلوط کرده و به صورت بمالید و یک ربع بعد بشوئید.

ماسک جوانه گندم

اگر هفته ای دو تا سه مرتبه از ماسک جوانه گندم استفاده کنید قطعا از یه پوست صافتر و بدون جوش برخوردار خواهید بود. یک قاشق آرد جوانه گندم را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و آرام آرام بر روی پوست بمالید و ۲۰ دقیققه بعد با آب سرد بشویید.

نکاتی برای پیشگیری از جوش جوانی

قطعا در سنین جوانی متوجه شده اید که پوست شما از کدوم طیفه، پس اگر پوستتون مستعد آکنه هست:

سعی کنید روزانه دو مرتبه صبح و شب صورت خود را با مواد ملایم و غیر چرب بشویید.

اصلا دست به صورت خود نزیند و جوش هاتونو دست کاری نکنید، با این کار میکروب ها وارد منافذ پوست شده و موجب بروز آکنه بیشتر می گردند.

اگر هفته ای یک یا دو مرتبه لایه برداری کنید در برطرف نمودن میزان جوش ها بی تاثیر نیست.

شاید باورتون نشه که استرس خودش عامل مهمی در بروز جوش هاست، چرا که به طور مستقیم سبب برهم زدن تعادل هورمون ها می شه و نتیجه ای جز ترشح چربی بیشتر و بروز آکنه نخواهد داشت.

برای دور بودن از جوش جوانی، حتما ورزش و در برنامه هفتگی خود قرار دهید و حداقل سه روز در هفته ورزش کنید و از غذاهای سالم نیز مصرف داشته باشید.

 

منبع: mosbatesabz.com

طراحی سایت