❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

محصولات لبنی

اهمیت استفاده از شیر و محصولات لبنی

لبنیات سهم عمده ای در تأمین کلسیم بدن دارد

به گزارش داروسل ، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو،غلامرضا مهشاد، با استناد به مطالب ارائه شده توسط دکتر کمال زاده در سمینار یکروزه اهمیت استفاده از شیر و محصولات لبنی اظهار داشت:شیر تازه به مقدار فراوانی حاوی ویتامین های B1،B2،B3 و B12 می باشد.در فرآیندهای استرلیزاسیون و پاستوریزاسیون درصد ناچیزی از این ویتامین ها از بین می رود و اگر شیر شرکتی و پاستوریزه به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه جوشانده شود در حدود ۸۰ درصد از ویتامین های موجود در آن از بین می رود.

این کارشناس تغذیه گفت: مصرف روزانه شیر می تواند بلوغ جسمی و جنسی فرزندانمان را تعادل بخشد.دانش آموزان بهتر است بجای شیر از محصولات شیرکاکائو ،شیرموز و یا شیر فندوق استفاده کنند.

وی در پایان افزود:ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین های جذب کلسیم می باشد و یکی از مشکلات جنوب کشور بخصوص در استان خوزستان کمبود این نوع ویتامین گزارش شده است.منابع مهم کلسیم شامل تخم مرغ،گوشت،ماهی و شیر غنی شده با ویتاومین D می باشند.

سمینار یکروزه اهمیت استفاده از شیر و محصولات لبنی با هماهنگی شرکت شیر پگاه خوزستان و توسط دکتر عزیزاله کمال زاده عضو هیئت علمی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعنوان مدرس و با حضور پرسنل معاونت های درمان،غذا و دارو در روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه سال جاری در سالن اجتماعات آفتاب این معاونت برگزار شد.

منبع: پایگاه خبری سازمان غذا و دارو

طراحی سایت