❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

بررسی برچسب های تغذیه ای (Supplement Labels) بر روی مکمل ها

جهت تغذیه سالم ، آشنایی با برچسب تغذیه ای ، گام مهمی در انتخاب غذای مناسب می باشد. بررسی سریع برچسب تغذیه ای باعث تسریع در خرید شده و  سبب  می شود مدت زمان کوتاهتری را صرف جستجو برای غذا ی مورد نظر خود کنید.
با مطالعه ی برچسب مواد مغذی ، در نظر داشته باشید که برحسب زمان ، این برچسب ها می توانند تغییر کنند. زیرا که دستورالعمل جدید تعیین شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هرچند سال یکبار تغییر می کند .

Serving Size:

کنترل مقدار غذای مصرفی و شمارش دقیق کالری جهت کنترل وزن بسیار مهم می باشد . لذا ضروری است که سروینگ سایز (Serving Size) موجود بر روی برچسب را چک کنید. زیرا که به شما کمک خواهد کرد تا سهم درستی را انتخاب کرده و عدد دقیقتری از کالری را برای مصرف روزانه خود برگزینید .

از serving size جهت تعیین تعداد وعده های غذایی خود استفاده کنید: سروینگ سایز موجود بر روی محصول ، مقدار غذایی که باید مصرف کنید نمی باشد. . بلکه مقدار غذایی است که یک شخص عادی در طی یک وعده غذایی نیاز است  که مصرف کند. لذا نباید از این عدد جهت تعیین میزان غذای مصرفی خود در طول روز استفاده نمایید. در عوض ، از این عدد  جهت مشخص کردن میزان کالری موجود در یک وعده ی آن غذا استفاده کنید.
از serving size جهت محاسبه کالری بصورت دقیق استفاده نمایید.

Calories ( کالری )

مهم نیست که چه برنامه ی تغذیه ای را دنبال می کنید ، آنچه مهم است ، میزان کالری موجود در آن می باشد. البته که با مصرف غذاهای مغذی، کنترل وزن راحت تر می باشد ولی مصرف غذا با میزان کالری مشخص در روز نیز ضروری است.

در فروشگاه ، میزان کالری محصول را از روی برچسب بررسی کرده و آن گاه از آن جهت مقایسه برندهای مختلف استفاده
نمایید.

Fat & Cholestrol ( چربی و کلسترول ) :

مصرف چربی های مفید برای بدن ضروری بوده و شما را در طول روز سیر نگه می دارد. ولی همانطور که می دانید ، چربی دارای میزان کالری بالایی بوده که نیاز است در انتخاب آن دقت کرده و به صورت مختصر از آن استفاده نمایید.
زمانی که برچسب تغذیه ای محصول را مطالعه می کنید، ابتدا مقدار کل گرم چربی (Total Fat) که با فلش قرمز رنگ نشان داده شده است، را خوانده و سپس جهت اطلاعات بیشتر اعداد زیر آن که با فلش زرد رنگ نشان داده شده است را مطالعه نمایید.

Saturated Fat : ( چربی اشباع شده )

شواهد مشخصی مبنی بر اینکه چربی های اشباع شده ممکن است مفید باشند وجود دارد ، با این حال بسیاری از متخصصان هنوز اعتقاد بر این دارند که چربی های اشباع شده کمتری مصرف کرده و در عوض چربی های غیر اشباع ، استفاده گردد. بهتر است غذاهایی را انتخاب نمایید که عدد این قسمت پایین تر باشد.

Trans Fat : ( چربی ترانس )

بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که این نوع چربی نیز برای بدن مفید نمی باشد. لذا از مواد غذایی استفاده نمایید که  حداقل مقدار چربی ترانس را داشته باشند.

Cholestrol : ( کلسترول )

پزشک شما ممکن است در مورد کنترل و کاهش کلسترول بدن به شما تذکر داده باشد. در این صورت این عدد می تواند مهم باشد.

Carbohydrates ( کربوهیدرات ) :

حتی اگر کربوهیدرات دریافتی خود را محاسبه نمی کنید ، انتخاب منبع مناسبی از کربوهیدرات توصیه می شود. برچسب تغذیه ای می تواند در انتخاب غذای مناسب به شما کمک کند.

Dietary Fiber :

فیبر برای شما مفید می باشد. در صورتی که از غذاهای پر فیبر استفاده نمایید، مدت زمان بیشتری در طول روز احساس سیری خواهید کرد. اگر از مواد غذایی که عدد فیبر بالایی داشته باشند ، استفاده کنید راحت تر می توانید به رژیم خود پایبند باشید. مواد غذایی بسته بندی شده که حاوی غلات کامل یا سبزیجات به مانند اسفناج باشد، منابع فیبری بسیار خوبی می باشند. برخی محصولات فیبر اضافی نیز به محصول خود اضافه می کنند که بسیار مفید است.

Sugars ( قند ) :

کنترل قند دریافتی بخصوص برای فردی که به دنبال کنترل وزن خود می باشد بسیار مهم است. لذا انتخاب غذایی با قند پایین توصیه می شود. در جدیدترین برچسب های تغذیه ای بخشی به نام Added sugars اضافه شده است. سعی کنید از محصولاتی که عدد مربوط به Added Sugars کمتری داشته باشد استفاده نمایید. غذاهای با Added sugars بالا ، کالری  مازادی را به میزان کالری دریافتی بدن اضافه می کنند و میزان بسیار پایینی مواد مغذی را تامین می کنند.

Protein (پروتئین ) :

پروتئین یک ماده مغذی دیگر جهت حفظ حجم عضله می باشد. در هنگام خرید ، انتخاب محصولاتی با درصد پروتئین بالا نیز  توصیه می شود. محصولات گوشتی و محصولات لبنی کم چرب مثال های خوبی در مورد ترکیبات پروتئینی می باشند. زمانی که برچسب تغذیه ای را برای بررسی میزان پروتئین مطالعه می کنید، میزان چربی آن را نیز مطالعه کنید. بسیاری از ترکیبات پر پروتئین حاوی اسید چرب اشباع بوده و  برخی ترکیبات لبنی نیز حاوی اسید چرب ترانس مضر می باشند.

Vitamins & Minerals :

زمانی که صحبت از سدیم می شود ، بسیاری از محققان معتقدند که افرادی که سالم غذا می خورند ، میزان برداشت سدیم روزانه خود را زیر ۲۳۰۰ میلی گرم در روز نگه می دارند. اعداد زیر خط سیاه درشت ، اطلاعات بسیار ارزشمندی از ریز مغذی های موجود در غذا را در اختیار شما قرار می دهند. انتخاب غذا با کالری پایین و مواد مغذی بالا ، انتخاب ایده الی می باشد.

Percent Daily Value ( درصد ارزش روزانه ) :

اعداد زیر درصد ارزش روزانه، میزان یا مقدار ماده مغذی را در ازای ۲۰۰۰ کالری دریافتی در طول روز را نشان می دهند. اگر کمتر از ۲۰۰۰ کالری در روز دریافت کنید، اعداد موجود در جدول چندان دقیق نخواهند بود چون بر اساس این معیار عنوان شده اند.
بطورکلی ، درصد ارزش روزانه ، می تواند به سرعت به شما در مورد بالا بودن یک ماده مغذی خاص اطلاع بدهد. درصد ارزش روزانه ۵% یا کمتر بدین معنی است که میزان این ماده مغذی در این غذا پایین بوده و ارزش ۲۰% یا بیشتر بدان معنی است که این ماده غذایی ، غنی از ماده مغذی می باشد.

طراحی سایت