❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

شامپو ضد شوره

شوره سر چگونه به وجود می آید؟ معرفی شامپوهای مناسب برای درمان شوره

شوره سر یکی از مشکلات شایع پوست سر است که باعث پوسته پوسته شدن غیر طبیعی لایه سطحی پوست سر می‌شود. شوره قطعاتی ریز، پولک مانند و تقریباً گرد است که معمولاً روی هم جمع شده و از پوست سر جدا می‌شوند. ابتلا به شوره سر می‌تواند موضعی باشد یا در تمام سر گسترش یابد. شوره سر یک‌ بیماری‌ مزمن‌ است‌ و غالباً‌ مدت‌ها غیرفعال و خاموش باقی‌ می‌ماند. در مرحله‌ فعال‌ بیماری‌، علایم‌ را می‌توان‌ با درمان‌ کنترل‌ کرد.

 

 

شوره سرچگونه به وجود می‌آید؟

پوست انسان در خارجی‌ترین سطح خود همواره در حال بازسازی سلولی است. سلول های خارجی‌ترین لایه پوست سر (اپیدرم) به طور طبیعی مرتب از بین می‌روند و باید با سلول‌های جدید جایگزین شوند. هنگامی‌که سرعت فرآیند تقسیم سلولی در پوست سر به هر ‌دلیلی افزایش پیدا کرده و تعداد سلول‌های درحال ریزش بطور غیرطبیعی زیاد شده و با همدیگر به سطح پوست برسند، به یکدیگر می چسبند و حاصل آن به شکل پوسته‌های قابل رویت یا به اصطلاح شوره سر مشهود خواهد شد. معمولاً پوست سر به دلیل وجود پوسته‌های زیاد و رشد قارچ‌ها و باکتری‌های فرصت طلب در بین آن‌ها، تحریک شده و خارش هم بوجود می‌آید که گاهی شدید است.

 

 

گاهی نیز علت شوره، میکرو ارگانیسم ها و قارچ ها هستند. درگیری قارچی پوست سر شایعترین علت ایجاد شوره است. پوسته‌های ریز روی سر یا همان شوره‌ها توسط قارچ کوچکی که روی پوست سر رشد می‌کند، ایجاد می‌شوند. قارچ‌ها ابتدا روی پوست سر ساکن می‌شوند و چربی‌های  موجود روی پوست سر را به اسیدهای چرب تجزیه می‌کنند. تجزیه اسیدهای چرب موجب التهاب پوست سر می‌شود که این التهاب باعث تقسیم سریع‌تر سلول‌های پوست سر شده و درنتیجه محیط مناسبی برای رشد قارچ‌های دیگر فراهم می شود.

 

درمان شوره سر چگونه است؟

با استفاده از شامپوهای مخصوص شوره سر ، می توان اقدام به درمان شوره نمود.
توجه شود که همه شامپوهای ضد شوره، شبیه هم نبوده و باید شامپوی مناسب و معتبر انتخاب شوند.
برای درمان موثر مشکل شوره سر، استفاده از شامپوهایی که عوامل ضدالتهاب، ضدقارچ و لایه بردار را با هم دارند، بهترین انتخاب است.

برخی ترکیبات متداول در شامپوهای ضد شوره عبارتند از:

پریتیون روی (Zinc Pyrithione) :  این ماده ترکیب قدیمی ضد شوره بوده و باعث کاهش سرعت تولید و از بین رفتن قارچ می شود.
پیروکتون اولامین ((Piroctone olamine یا اکتوپیروکس ۷۵/۰%  (Octopirox 0/75% ): این ترکیب قارچ های ایجاد کننده شوره سر را از بین می برد و ازالتهاب پوست سر و ایجاد پوسته های جدید جلوگیری می نماید و امروزه، در بسیاری از شامپوهای نسل جدید ضد شوره، به جای ترکیب “پریتیون روی” از آن استفاده می گردد.
ایکتیول پیل (Ichtyol pale): این ترکیب سرعت تقسیم سلول های پوست سر را کاهش داده و درنتیجه تولید پوسته را کم می کند. همچنین دارای اثرات ضد التهاب پوست کف سر و نرم کنندگی و البته اثرات ضد قارچ های تولید کننده شوره سر نیز هست.

Antti Dandruff Shampoo

شامپو ضد شوره موی حساس ویشی (vichy)

یکی از میکرو ارگانیسم های مفید پوست سر ، قارچی به نام مالاسزیا می باشد. گاهی این قارچ در اثر عواملی مانند افزایش ترشح غدد چربی به صورت غیر عادی تکثیر شده و تعادل اکوسیستم پوست سر به هم می خورد . در نتیجه ف دوره تمایز سلولی در اپیدرم از ۲۱ تا ۳۰ روز به ۷ تا ۱۰ روز کاهش می یابد ، سلول های لایه شاخی به جای آنکه به تدریج و به شکلی نامحسوس ریزش کنند ، به صورت گروهی و لخته ای از پوست سر جدا می شوند و میریزند و پوست سر دچار خارش می شود .
با شامپو ضد شوره حساس ویشی ، پوست سر سلامت خود را باز می یابد و پوسته ریزی سر منظم می شود . شوره ها پس از اولین بار استفاده از بین رفته و تا ۶ هفته بعد از پایان درمان بازنخواهند گشت .

شامپو ضدشوره درموبای

SHAMPOING ANTI-PELLICULAIRE 

شامپو ضد شوره درموبای حاوی پیروکتین اولامین یا اکتوپیروکس است که تنها ماده ضد شوره غیرسمی با طیف اثر وسیع ضد باکتری و ضد قارچی می باشد و قدرت ضد شوره و ضد قارچ آن بالاتر از پریتیون زینک است. آثار درمانی این شامپو به سرعت و در اولین هفته استفاده شروع می شود و خارش و قرمزی پوست سر به سرعت از بین می رود و در عرض یک ماه پوسته ریزی و خارش و قرمزی پوست سر قطع میگردد.

مواد مؤثر: پیروکتین اولامین (اکتوپیروکس): ضد شوره و ضد التهاب

اسید سالسیلیک: ماده کراتولیتیک است که باعث کاهش در تولید پوسته و کاهش تشکیل لایه های سلولی مرده می شود.

روغن درخت چای:ضد قارچ،ضد باکتری و ضد عفونی کننده

پنتنول: نرم کننده، براق کننده و ترمیم کننده

پروتئین هیدرولیز شده گندم: رطوبت رسان و محرک متابولیسم سلولی

نحوه مصرف: از این شامپو می توانید ۲ تا ۳ مرتبه و هر بار به مدت ۳ دقیقه در ایام هفته استفاده نمایید. حداقل طول درمان ۴ هفته می باشد.

طراحی سایت