❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

مکمل

مکمل های مورد نیاز بدنسازان مبتدی چیست؟

مکمل های مورد نیاز بدنسازان مبتدی چیست؟

در این مطلب از داروخانه شبانه روزی ولیعصر تصمیم داریم برای شما مکمل های مورد نیاز بدنسازان مبتدی رو معرفی و در مورد ضرورت استفاده اونها بیشتر توضیح بدیم…

اگه شما به تازگی تصمیم به ساخت بدن خودتون توی فضای بدنسازی و ورزش کردن دارید، بهتره که قبل از اینکه توی دنیای سرسام آور و گیج کننده برندها و نظریات مختلف دوستان و آشنایان و مربی های مختلف غرق بشید، به خوبی اهداف خودتون رو از بدنسازی و نوع اندامی که در نظر دارید، شناسایی و ترسیم کنید!

مکمل چیست؟

همون جوری که از اسم “مکمل” مشخصه، مکمل به معنی‌ تکمیل کننده و اضافه شونده است، نه جایگزین شونده!

رژیم غذایی شما باید سالم و متعادل همراه مقادیر زیادی از پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده، چربی های سالم و فیبر باشه. این نکته رو فراموش نکنید که بدون یه رژیم غذایی کامل و مناسب تمام مکمل های دنیا هم نمی تونن شما رو به اهداف خودتون برسونن.

پس مهم ترین نکته توی تجویز و راهنمایی مکمل های مورد نیاز بدنسازان مبتدی اینکه باید اول رژیم غذایی و وضعیت تغذیه خودتون رو اصلاح کنید و سپس به دنبال مکمل ها باشید!

این رو هم فراموش نکنید که:

بهترین نوع و دوز مصرفی مناسب مکمل ها باید زیر نظر مربی مجرب یا پزشک متخصص صورت بگیره، در غیر این صورت می تونه صدمه های جبران ناپذیری به سلامتی بدنتون بزنه!

و اما معرفی برخی مکمل های مورد نیاز بدنسازان مبتدی در کنار تغذیه صحیح:

کراتین

کراتین از محبوب ترین مکمل ها توی دنیای بدنسازیه! افرادی که قصد دارن بدنی خوش فرم و جذاب داشته باشن، حتما توی برنامه تغذیه خودشون از کراتین استفاده می کنن. کراتین به صورت طبیعی در مواد غذایی مثل ماهی‌ و استیک هم پیدا می شه و می تونه با جایگزین کردن منابع آدنوزین تری فسفات از دست رفته در طول تمرینات شدید باعث افزایش انرژی بدنتون بشه!

  • برای دریافت بهترین نتیجه ۳ -۵ گرم قبل و بعد از تمرین از کراتین مصرف کنید!

پروتئین وی

پروتئین وی یه پروتئین بسیار زود جذبه و برای بعد از تمرین که سلول های ماهیچه ای‌ به شدت خواستار دریافت پروتئین هستن، گزینه‌ بسیار خوب و مناسبیه!

برای ایجاد توازن نیتروژن مثبت در بدن معمولا ۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در بدنسازان توصیه می شه.  یه پیمانه سر پر رو توی یک لیوان پر آب یا شیر کم چرب یا نوشیدنی مورد علاقه خود حل کنید.

  • بهترین زمان مصرف پروتئین وی هم بعد از تمرینه!

مولتی ویتامین ها

مصرف ویتامین ها و املاح غیر قابل انکاره مخصوصا حالا که شما قصد دارید، با تمام انرژی ورزش کنید!

از یه مولتی ویتامینی استفاده کنید که داری یه برند معتبر و شناخته شده باشه، به طوری ویتامین ها و مواد معدنی درون اون نیاز‌های شما رو ۱۰۰ درصد پوشش بده. این رو فراموش نکنید که دوز‌های بسیار زیاد از مولتی ویتامین باعث افزایش سلامتی‌ بیشتر نمی شن پس توی مصرف اونها جانب اعتدال رو نگه دارید!

منبع: مجله مثبت سبز

طراحی سایت