❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

مکمل های مولتی ویتامین

مکمل های مولتی ویتامین چه فعالیتی در بدن انجام می دهند؟

مکمل های مولتی ویتامین رو شاید بشه از محبوب ترین مکمل های در دسترس دونست. اکثر والدین برای بچه هاشون از انواع مکمل های مولتی ویتامین برای جبران بدغذایی اونها استفاده می کنن. شاید برای شما هم این سوال پیش اومده باشه که آیا واقعا این مولتی ویتامین ها موثرن و جبران کمبود مواد غذایی موثر رو می کنن یا نه؟

مکمل های مولتی ویتامین سال های زیادیه که توصیه می شن؛ مخصوصا به کسایی که رژیم می گیرن و یا از نظر مصرف میوه و سبزیجات در محدودیتن، کمک می کنه ویتامین های کلیدی را رو دریافت کنن.

آمار نشون می ده که اکثر افراد بد غذا و کسایی که دایره رژیم غذایی شون محدوده، یشتر احتیاج به خوردن انواع مکمل های مولتی ویتامین دارن. خانم های باردار، خانم ها توی سن یائسگی، افراد کهنسال، کودکان در سن رشد و… از عمده افرادی هستن که با صلاح دید پزشک متخصص می تونن مولتی ویتامین ها رو با توجه به شرایط بدنی شون مصرف کنن. باید بگیم که مکمل های مولتی ویتامین شکاف های تغذیه ای ما رو به خوبی پر کرده و از بدن در برابر بیماری ها و آسیب ها محافظت می کنن.

اما متاسفانه خیلی از افراد به صورت افراطی در مورد مصرف این محصولات رفتار می کنن و موجب آسیب به بدن می شن. رعایت حد اعتدال و مشورت با پزشک پایه و اساس مصرف انواع مکمل هاست.

چند نکته اساسی

  • دقت کنید که مولتی ویتامینی رو تهیه و انتخاب کنید که مهر USP فارماکوپه ایالات‌متحده یا DSVP برنامه تایید مکمل رژیمی و مهر وزارت بهداشت ایران رو داشته باشه.
  • اگر سن شما بالاست، بهتره مولتی حاوی مقادیر کافی کلسیم و ویتامین های B12 و D، و البته آهن مصرف کنید.
  • بیشتر متخصصان موافق مصرف مولتی ویتامین هستن؛ به‌خصوص در مورد کلسیم و ویتامین D که همه ما به مکمل علاوه بر منبع غذایی آن نیاز داریم.
طراحی سایت