❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

احیای قلب

۵ دلیل برای یادگیری احیای قلب یا CPR!

آیا می‌دانستید که ایست قلبی یکی از چند علل اصلی مرگ و میر در جهان است؟ متأسفانه وقتی کسی در خارج از بیمارستان دچار ایست قلبی می‌شود، نمی‌تواند احیا قلب و عروق (CPR) را از جانب یک فرد دیگر دریافت کند، زیرا افراد زیادی از چگونگی انجام این عملیات حیاتی بی‌اطلاع هستند.
CPR برای یادگیری آسان است و در حال حاضر سالانه به ده‌ها هزار نفر آموزش داده می‌شود. و اما پنج دلیل مهم برای اینکه شما هم   CPRرا بیاموزید:

۱. CPR نجات بخش است.

هر ساله تعداد زیادی انسان دچار ایست قلبی شده و جان خود را از دست می‌دهند. توقف ناگهانی قلب زمانی اتفاق می‌افتد که یک مشکل در ریتم الکتریکی آن اتفاق می‌افتد و قلب دیگر نمی‌تواند به طور موثر خون را به بقیه بدن پمپاژ کند. ممکن است فرد به طور ناگهانی زمین بیفتد، آگاهی اش را از دست بدهد و تنفس اش متوقف شود. هر چقدر بدن بدون خونرسانی باقی بماند، احتمال زنده ماندن کمتر می‌شود. با انجام CPR، می‌توانید تا زمانی که آمبولانس و ابزار لازم این کار از راه برسد، خون بیمار را به حرکت وادارید. ما می‌دانیم که در صورت اجرای بلافاصله عملیات CPR روی فرد دچار ایست قلبی، احتمال حفظ جان او بیشتر از دو برابر می‌شود.

۲. انجام CPR اصلا مشکل نیست.

تعجب خواهید کرد اگر بدانید CPR ی که توسط افراد عادی صورت می‌گیرد، نیمی‌از عملیات انجام گرفته توسط بیمارستان زمان می‌برد. آمارها موید آن هستند که تنها ۱۵ تا ۳۰ درصد از افرادی که دچار ایست‌های قلبی ناگهانی در خارج از بیمارستان می‌شوند، عملیات  CPRافراد عادی را دریافت می‌کنند. وقتی از مردم می‌پرسند چرا به بیمار دچار ایست قلبی کمک نکردند، پاسخ بسیار معمول آنها این است که هرگز آموزش CPR ندیده اند. هنگامی‌که مردم تکنیک‌های CPR مناسب را یاد می‌گیرند، اغلب نگرانی‌های دیگر مانند ایجاد آسیب به بیمار، آسیب رساندن به خود، خطرات قانونی یا نگرانی در مورد عفونت، کاهش می‌یابد.

۳. شما مجبور نیستید احیا دهان به دهان انجام دهید.

یکی دیگر از دلایلی که مردم می‌گویند آنها CPR را انجام نمیدهند به دلیل نگرانی‌های احیا دهان به دهان است. در سال ۲۰۱۰ دستورالعمل‌های انجام CPR تغییر یافت و اکنون دیگر کسانی که احساس ناراحتی می‌کنند و یا آموزش‌های رسمی‌ ندیده‌اند باید تنها CPR دستی را انجام دهند. ما طرفدار انجام عملیات فشار برروی قفسه سینه هستیم حتی بدون کمک تنفس دهان به دهان. انجام فقط CPR دست تاکنون توانسته جان بسیاری از افراد مبتلا به ایست قلبی را نجات دهد.

۴. یادگیری  CPR دست خیلی آسان است.

برای انجام آن کافی‌ست فقط پاشنه دست خود را در مرکز سینه بیمار قرار دهید و سپس دست دیگر ِ خود را روی دست قبلی قرار داده و انگشتانتان را درهم قفل کنید. در حدود ۵ سانت بر روی قفسه سینه فشار بیاورید و آن را آزاد کنید. باید این کار را به سرعت، حداقل ۱۰۰ بار در دقیقه تکرار کنید. تا زمانی که خدمات اورژانسی به صحنه برسد، انجام CPR را متوقف نکنید. مطالعات اخیر نشان داده که زمانی که CPR تا ۳۸ دقیقه یا بیشتر ادامه پیدا می‌کند با حفظ عملکرد طبیعی مغز، جان فرد را با احتمال بیشتری حفظ می‌کند. پس یادگیری CPR را جدی بگیرید!

۵. بیشتر ایست‌های قلبی در خانه رخ می‌دهد.

بیشتر ایست‌های قلبی در خانه رخ می‌دهند (بیش از ۸۵ درصد). لطفا به خاطر افراد خانواده خودتان هم که شده زودتر به آموزش CPR اقدام کنید و مطمئن باشید که در صورت نیاز می‌توانید زندگی افرادی را نجات دهید!

طراحی سایت