❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

اوزون درمانی

اوزون درمانی یا اوزون تراپی چیست؟

اوزون درمانی چیست؟

اوزون درمانی یا اوزون تراپی مثل هر روش درمانی دیگه ای باید بر اساس معاینه بیمار انجام شه؛ این روش تقریبا جدیده و در کشور ما هم مورد استفاده قرار می گیره. هزینه و قیمت ازن تراپی به تعداد جلسات درمانی بستگی داره و در بعضی بیماران مفید ولی در بعضی بیماران هم چندان موثر نیست. اوزون درمانی روشیه که تزریق اوزون توی بدن انجام می شه و با افزایش جریان خون توی مفصل و مهیا کردن مواد لازم برای ترمیم بافت های آسیب دیده باعث درمان می شه.

استفاده از گاز اوزون روشی سالم توی درمان بیماری های عضلانی و مفصلیه؛ در این روش درمانی از گاز اوزون که غلظت اون توسط پزشک معالج تعیین می شه، به صورت کاملا تخصصی توی بافت تزریق شده و بر اساس تبدیل گاز ازن به اکسیژن در بافت رادیکال ها و انرژی آزاد می شه که درمان دیسک کمر، درمان سیاتیک، استفاده می شه.

انرژی آزاد شده از گاز اوزن توی بافت باعث تبدیل و آزادسازی انرژی بسیار زیادی می شه که ماده تغذیه ای سلول یا ATP سلول رو بالا می بره و باعث ترمیم بدون عارضه و طبیعی سلول صدمه دیده از جمله سلول های دیسک کمر می شه؛ در واقع این انرژی، ازن درمانی رو به عنوان یه پیشرفت جدید و نوین توی درمان درد و دیسک و آرتروز پزشکی روز دنیا مطرح می شه!

اهمیت موضوع در اوزون تراپی نوع دستگاه های کلینیکی اونه؛ به این دلیل که توی دقت و تکنولوژی دستگاه های اوزون تراپی، غلظت بسیار با اهمیته و در واقع در نتایج درمان بسیار تفاوت ایجاد می کنه و به همین دلیل تفاوت بسیار زیادی توی قیمت دستگاه ها نسبت به تکنولوژی ساخت اونها وجود داره.

سه مکانیزم اثر

اوزون تراپی با کمک سه مکانیسم درمانی باعث درمان می شه در ابتدا اکسیژن به بهبود بافت های آسیب دیده کمک می کنه؛ دومین اثر، تاثیر اوزونه، اوزون یه ماده بی ثباته و به سرعت به اکسیژن تبدیل می شه، درحین روند تبدیل، هر مولکول اکسیژن می تونه بافت ها رو اکسید کنه. اکسیداسیون باعث تحریک موارد رشد می شه.

سومین راهی که اوزون تراپی باعث درمان می شه بهبودی بدن با استفاده از هومیوپاتی ضدالتهابیه. دراین روند ویتامین ها و موادمعدنی برای کاهش التهاب و افزایش جریان خون در بافت های آسیب دیده تزریق می شه. این کار باعث رساندن مواد مغذی و مواد رشد به بافت ها می شود و بافت ها را بازسازی می کنه.

 

منبع: مجله سبز

طراحی سایت