❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

❕ این سایت هیچ گونه فعالیت و همکاری با دیجی کالا ندارد❕

مکمل های مورد نیاز خانم ها

مکمل های مورد نیاز خانم ها کدامند؟

مکمل های مورد نیاز خانم ها تمام مکمل ها و ویتامین هایی هستن که زنان جامعه ما با کمبود اون رو به رو هستن.

به طور کلی مکمل ها برای این مصرف می شن که جبران کمبودهای بدن باشه. مکمل ها اگه زیر نظر پزشک و با دوز مناسب مصرف بشن می تونن از خیلی از خطرات سلامتی ما رو دور کنن.

خانم ها به علت قاعدگی، بارداری، زایمان، شیردهی، یائسگی و… بیش از مردان دچار بر هم خوردگی تعادل هورمون، کمبود مواد مغذی و… می شوند، از این رو نمی شه توان بدنی خانم ها و  آقایون رو با هم مقایسه کرد.

مکمل غذایی منیزیم

منیزیم خیلی از واکنش های بدن رو کنترل می کنه و اغلب مواقع هم باعث بهبود ساعت خواب و بیداری که در نیتجه تعادل هورمونی هست، می شه. منیزیم در فرم های مختلفی وجود داره، به شکل پودر‌، به شکل مایع و… موجوده.

ویتامین D

ویتامین ‌D پشتیبان عملکرد هورمون هاست. بهترین راه به‌دست آوردن آن از نور خورشید یا مکمل های حاوی اونه.

آهن و ویتامین C

یه خانم ماهانه حدود ۲۰ میلی گرم آهن در طول قاعدگی از دست می ده. زمانی که میزان خونریزی قاعدگی شدیده، مقدار بیشتری آهن از دست می دن و بنابراین باید میزان بیشتری هم آهن مصرف کنن. از  اونجایی که دریافت میزان کافی آهن از یک رژیم غذایی کمتر از ۲۰۰۰ کالری، ممکنه دشوار باشه، احتمال داره دچار کمبود آهن بشن؛ برای حل این مشکل مصرف مکمل های آهن که همراه ویتامین C برای جذب بهتر هستن، توصیه می شه.

امگا ۳

امگا ۳ ها جزو اسیدهای چرب ضروری اشباع نشده هستن. مصرف مکمل امگا ۳ برای خانم ها لازمه چون بدن نمی تونه اون رو تولید کنه؛ امگا ۳ ها برای حفظ سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به دیابت، مقابله با افسردگی و عدم تمرکز، پیشگیری از سرطان و بیماری آلزایمر مهمه.

مکمل کلسیم

کلسیم یه ماده معدنی ضروری برای استخوون ها و بهبود خلق و خوی فرده چون باعث کاهش عوارض سندرم پیش از قاعدگی می شه.

طراحی سایت